2014-04-07 18:48:33

Floraboys ballen kijken

Boys,

Zondag is het Ajax-Ado én PSV-Feijenoord, lijkt me een mooi moment voor die boys om met een combi-kaart een middagje ballen te gan kijken? Ginger ale'tje erbij, bakje pinda's op tafel en achteraf gezamelijk bushokjes slopen naturlijk.

Joost

2014-04-08 00:21:34

Klinkt als een bijzonder verleidelijk plan. Ik tik hem bij de volgende gelegenheid aan, nu ff bijkomen van Afrika enzo.

Oli4

2014-04-09 12:50:36

Klinkt niet onaardig. Ik kijk even of ik met de Jipperbaas langs kom fietsen (casa di jazz?)

VB

2014-04-10 17:57:33

Moet even kijken Vic, ik weet niet of ik meer dan 1 wedstrijd tegelijkertijd kan opzetten. In die zin zou de studio goed zijn.

Joost

2014-04-11 13:59:09

Ah ja, kan misschien ook. Ik ben wel met de Jipmeister General, dus misschien dat ik zo weer vertrokken ben als hij gaat lopen krijsen als een jiddisch speenvarkentje.

VB

2014-04-13 12:50:36

Ik hou nog even een slag om de arm, ik moet nog college voorbereiden voor maandag en ik heb nog weinig kunnen doen tot nu toe.

VB

2014-04-15 22:25:15

Mooi, een herkansing voor alle jiddische gays die zondag met hun schoonouders in de sauna zaten. Zaterdag over een week heracles-ajax.

Joost

2014-04-16 01:03:08

Gast, dit ga je dus oprecht niet menen. Ik zit hier na elfen met een dronken kop te werken, omdat iemand er op stond dat ik mee zou kijken naar Dortmund tegen Wolfsburg, en ik geen nee durfde te zeggen. Ik ga het paasweekeinde terug naar Nederland. 'Terug in de beschaving', denk ik. En dan wordt het mij aangedaan dat ik naar Heracles tegen Ajax ga moeten kijken.

Of, met andere woorden:

*TIK*

BD

2014-04-16 15:59:35

is de wedstrijd niet een week NA pasen?

Tim

2014-04-16 16:22:30

Ja, Bode, deze wedstrijd is pas 27 april ;-).

trouwens voor mij aftiks..

Tim

2014-04-16 19:05:21

Komend weekend is een andere jiddische kampioenswedstrijd.

Merlijn

2014-04-16 21:59:05

Zo is het jiddische leven Mer, iedere week een andere hoofdprijs pakken.

Joost

2014-04-18 04:48:19

Het Jiddische leven is goed. 32 spelrondes achter elkaar gogmatische galawedstrijden en dan na de 33ste gezellig (en doorgesnoven!) bushokjes kapottrappen.

Merlijn

2014-04-18 10:40:11

Zo is het, in de bushokjes sector kan de gewone man immers ook wel wat baanzekerheid gebruiken. Of niet dan?

Joost

2014-04-21 12:00:30

@MCH: Even dat je oplet. We hebben je nu uitgebreid een hart onder de riem gestoken m.b.t. de prestaties van de heren Moyes, Rooney et al (mag dit weekeinde trouwens nog wel een keer). Daar moet wat tegenover staan. Er is op dit moment een groot aantal Jiddenboys dat zich heel beroerd voelt. Ik kan zelf niet veel zeggen (het is immers 'mijn eigen' Ron Jans die voor dit echec verantwoordelijk is) maar er zijn wel een paar Boys die behoefte hebben aan warme woorden uit Chili.

BD

2014-04-21 12:41:20

Niet alles is wat het lijkt Bernard, tijdens een goed opgezette operatie hebben de profesj en ik gisteravond een ajax shirt begraven onder de penaltystip van de kuip. Dankzij een subtiel rookgordijntje heeft niemand het gezien, en de sporen zijn verbrand. Hiermee hebben we weliswaar de bekerfinale opgeofferd, maar we hebben er nog wel vijftig jaar plezier van.

Joost

2014-04-21 12:56:12

Goed werk, Zjoste. Ik ben het trouwens met Frank de B eens dat we uiteindelijk een knappe prestatie hebben geleverd.

Oli4

2014-04-21 19:11:19

Bernard, we all know this season has been a total disaster, and the word from the island is that Moyes is finished.

Rumours abound that Simeone or Klopp are being lined up. My money would be on Ancelotti however (if you believe he's getting the sack in Madrid). I should imagine that a good fall-back choice would be van Gaal though, he'll be available

MCH

2014-04-21 20:50:28

@MCH: Interesting. The option I keep pushing is Old Gunner Solskjaer. Van Gaal is a walking talking catastrophe, Ancelotti a man who never in his life over-achieved. That Milan team he had simply had to win trophies, looking at the players they had. Plus, back there, he was a club veteran with no experience as a manager: why would you not try something similar at Man U? In all the teams Ancelotti had since, he has not outperformed his predecessors. Simeone is to my mind the best of the options you mention, but does not speak good English.

But seriously, you need to have some compassion for your fellow Floracites here. Most support a team (Ajax Amsterdam) that just played a provincial team in the Cup final. It was expected to be a walkover for Ajax. When I heard it said that 'the score in the Cup final is now 5-1', it was natural to assume Ajax were leading. But no. I can't console them, seeing how the winning team's manager is a club legend at my 'hometown' team, FC Groningen. It might be time for you to step up.

Oh dear, I wrote that in English. Didn't mean to, sorry.

BD

2014-04-21 21:13:53

Thanks for that Bernard, always appreciate your views. Sorry but I admit I didn't follow the Dutch Cup. Why not appoint a club legend like Milan? Well I'd say because the ones we have, let's say Giggs, Scholes, Keane and Cantona, none have a managerial track record and are too close to Ferguson (except Kean who hates him, but that's another story).

I know what you mean about Ancelotti, players love him because (apparently) what he does is pick a team and lets the players work out what to do, maybe we need more than that. I know that van Gaal is an egomaniac who ends up falling out with everyone; his time at Barça was very funny indeed. But he would at least have the merit of being a clear break from Ferguson's influence over the club (Moyes was appointed on his instructions, very much an "old pal's act"). Van Gaal is an old prick but I think we need someone with a big personality. I know we don't agree about Mourinho but I still think he was the man last year, that ship has sailed now though.

Solskjaer is a solid gold club legend whom everyone loves but I just wonder whether it's too big a job too early in his career, we'll see in a few years.

Klopp is the man I think, sorry for hijacking the thread.

MCH

2014-04-22 06:05:36

De MCH is onvermurwbaar in zijn onwil om maar de minste blijk van compassie te tonen. Een kleine bemoedigende klop op de schouder zou zoveel betekenen voor de liefhebbers van gogmatische durfvoetbal. Maar nee, het moet allemaal weer over Man United gaan.

Merlijn

2014-04-22 12:09:59

En dan is nu ook nog dat trainerke ontslagen, ik denk dat ik een dagje Florum oversla.

Oli4

2014-04-22 17:40:27

Sorry fellers, I do feel your pain, it's no fun to be a fan of a great club going through a tough time.

MCH

2014-04-22 18:03:29

Vandaag videobeelden gezien van een dansende ron jansen, dat was me best één pijnlijke pot waard.

Joost

2014-04-22 21:50:48

@Jazz: Ron Jans, niet Ron Jansen. Maar ik ben blij dat je de grote man dit succes gunt. Hij zou trouwens ook een goeie zijn voor United, maar helaas. Zoals uit mijn discussies met de MCH blijkt, zijn Mancunianen niet echt van het out of the box-denken.

@MCH: Eigenlijk is het voor de Ajacieden nog pijnlijker. Zij hebben een nog roemrijker verleden dan Man U, en in hun geval is er echt geen enkele hoop dat dat verleden nog eens zal herleven.

BD

2014-04-24 19:29:37

Gelukkig, Marcel van de harde kern belooft één groot feest komende zondag

Oli4

2014-04-25 10:23:24

goeiemorgen zeg, ik schaam me bijna om ajacied te zijn. We winnen straks 4 landstitels op rij met tientallen missers gedurende het seizoen. Andere clubs in Nederland doen het nog veel slechter (ahem PSV 100 jaar?? ), en halen die finale van de beker niet eens.

Ja de wedstrijd tegen Zwolle was belabberd slecht en een schande. Maar als je even wat verder kijkt is Ajax al 4 jaar veruit de beste club van Nederland. Geen discussie mogelijk. Dus "tough times" is wat overdreven.

Tim

2014-04-27 18:02:56

Nou boys, gallery play in Almelo hoor. Tikkie naar links, tikkie naar rechts. Het is genieten voor de objectieve toeschouwer.

Gelukkig is er ook liverpool chelsea, waarbij liverpool de baas is, maar chelsea voorstaat door een gigantische blunder van Mr Liverpool himself.

Joost

2014-04-29 19:29:08

Yes the Gerrard thing was very funny (although it does mean that Man. City will probably win the league, choosing between them or Liverpool is like being asked if you want to be burned or frozen to death).
So what about the rumours of F. De Boer to Tottenham? Any chance of that happening? With van Gaal (probably) at United English football seems to be going for another "Glorious Revolution."
all the best

MCH

2014-04-29 23:39:53

Lieve Boys,

Sta mij toe dat ik het Florum gebruik voor een Duitstalige oproep aan Bastian Schweinsteiger. Misschien dat 'ie in de rust het Florum checkt, je weet maar nooit.

Liebe Bastian,

Es tut mir leid, aber ich glaube nicht, dass eine Niederlage gegen Real jetzt noch vermeidbar ist. Aber: Kreise ist Herausforderung. Gerade jetzt kannst du dich, ganz nach deutscher Art, für die Menschheit verdienstlich machen. Versuch mal, ob Du es schaffst, bei dem Ronaldo mit einem fermen Tritt der unzufriedene Fratze vom Körper zu trennen. Die Champions League gewinnst Du jetzt nicht mehr: dafür aber vielleicht den Nobel Friedenspreis!

Liebe Grüße,

Dein Berend

BD

2014-04-29 23:41:15

Dat moest natuurlijk 'Lieber Bastian' zijn. Gewoon al een grammaticale fout in de aanhef, dat is natuurlijk niet best.

BD

2014-04-30 12:20:17

Kostelijk berney. Blijft een akelig ventje, met name zijn viering van zijn 15e treffer was niet te harden. Ben daarna maar afgehaakt.

Joost

2014-05-03 23:00:56

Een vraag voor onze middel class hero. Uit eerdere postings bleek een afkeer van kapitalisme. Man City is nu echt het toontbeeld van kapitalisme in het voetbal,die kopen alles en danken het vervolgens binnen maanden weer af. Zou Liverpool toch niet een mooiere (en eerlijkere) kampioen zijn?

Joost

2014-05-03 23:26:40

Mmmmh, ik denk dat ik wel geld in ga zetten op wat de Middle-Class Hero hierop gaat antwoorden. Misschien om de vraag wie het eerste rondje geeft volgende keer dat ik in Nederland ben, Jazz, wat vind je? Ik denk namelijk dat de Middle-Class Hero toch een voorkeur voor City heeft. De uitingen waarin hij zich tegen het kapitalisme afzet staan me niet helder voor de geest, maar zulke uitingen komen niet erg overeen met de idee van een Middle-Class Hero. Een echte MCH (maar misschien niet onze MCH, dat moet nog blijken) trapt omlaag naar de arbeidersklasse, en heeft bewondering voor de nouveau riche. Mensen die van aanpakken weten enz. Een MCH is een sociale klimmer, die verwacht hogerop te kunnen komen. Hij gaat die oliesjeiks natuurlijk niet afvallen, want straks wordt er in zijn eigen achtertuintje olie gevonden, en dan wil hij zijn woorden niet hoeven inslikken. Een MCH staat dan natuurlijk wel weer wantrouwend tegenover andere culturen. Desondanks, volgens mij steunt hij eerder de sjeiks van ManC dan de havenarbeiders van Liverpool.

BD

2014-05-05 18:03:37

Hi and thanks for the question. Well Bernard is half right. I’d prefer City to win the league because it would be easier to forget: we could all roll our eyes and say “well with all that money they had to win it”. Liverpool, however, as Joost rightly says, would be more deserving champions and for that reason it would be harder to take since they are United’s main rivals. It hurts to say this, but they’ve played the best football this year with a smaller, leaner squad than any of the bloated superclubs that have made up the top four in recent years.

Yes, the commercialisation of football is something that disgusts me, and yes Manchester United more or less kicked that off with the original sin of floating on the stock exchange in ’91 (although the pedant in me obliges me to add that Tottenham were the 1st club to do this).

Unfortunately the genie’s out of the bottle, and although it’s easy to characterize Liverpool as a working-class team, they’re also owned by American capitalists. Despite this, yes they do look more like a football team than the oil-rich sheikhs or Russians.

But I have a nagging feeling that supporting a major club in England these days is like cheering for Microsoft against some Gulf-based sovereign wealth fund. But I still can’t turn off the bit of me that follows Man. Utd, or indeed find anything that interests me as much.

As for whether I’d be happy to eat my words if they were taken over by other oil sheiks (I suppose Dubai hasn’t got a team yet, mind you there’s no oil in Dubai just bullshit and speculation). To be honest with you I’d probably carry on regardless, but I do think there’s a reason why that won’t happen and that’s because Man. Utd will always be Man. Utd, no matter who owns it.

The reason the sheikhs invest in second-tier clubs such as City or PSG is because they had less visibility before the takeover and were thus a more effective billboard for what is essentially an advertising campaign for shady, unelected governments. Consider this: Qatar “invests” in both Barcelona and PSG but if they were to buy Barcelona it would be impossible for them to subsume its identity as it’s such a huge club with unbreakable historical and political links with Catalonia. PSG might as well play in Bordeaux for all the links they have with Paris.

I should really get back to work now, all the best.

MCH

2014-05-26 18:57:22

@MCH: De blamage van Ajax tegen PEC Zwolle kon je blijkelijk niet zoveel boeien een paar weken terug. Maar het wordt nu interessanter. De jongeman, Daley Blind, die de verdediging leidde die vijf doelpunten om de oren kreeg tegen het Nederlandse equivalent van Huddersfield Town..... speelt wellicht volgend jaar voor United! Gefeliciteerd!

http://www.ibtimes.co.uk/manchester-united-turn-attention-landing-ajax-skipper-daley-blind-1450008

BD

2014-05-26 23:01:35

Aardige voetballer en een van de beste ajacieden dit jaar, maar ik betwijfel of ie bij united een kans zou maken. In tegenstelling to sneijder, vertonghen , suarez en erikson is hij niet zonder meer de beste voetballer van de eredivisie. Zorgelijker is dat het artikel claimt dat de Boer dichtbij een overgang naar Tottenham is.

Joost

2014-05-27 12:49:41

Nu weer berichten dat Van Gaal Jordy Clasie en Bruno Martins Indi zou willen kopen. Een beetje een dejavu-gevoel: bij Barcelona had hij op een gegeven moment ook het halve Nederlands elftal rondlopen. Dat was echter in een tijd dat het Nederlands elftal er nog echt wat van kon. Een grijs en bijna mythisch verleden.

BD

2014-05-27 17:52:52

Hi fellers,

Well I wouldn't get carried away by the rumours just yet, but as for the next Tottenham manager, the word is that it's going to be Mauricio Pochettino.

It's clear that van Gaal will attempt an overhaul of the Man Utd squad, but I have no idea who he'll bring in.

MCH

2014-05-27 22:24:12

Your sources seem reliable, MCH. Just hear Tottenham have confirmed them. This news should make it five in a row for de Boer. Excellent.

Joost

2014-05-28 01:23:25

Sahaaaai. Kunnen we niet een topic 'ballen van de floragirls kijken' starten ofzo?!

PH

2014-05-29 16:28:54

Jimbo, with your royal salary, how many of these could you arrange with the Chilean goal keeper against NL? Cheers!

Oli4

2014-05-29 17:27:01

Beffoindre, Oli4. 'A royal salary' is geen correcte vertaling van 'een vorstelijk salaris'. Met 'a royal salary' impliceer je dat de lieve MCH zijn loon direct van de een of andere vorst betrekt, of zelfs dat hij ergens als koning in functie is. Voor een salaris dat simpelweg hoog is, is de uitdrukking 'a princely salary' in zwang.

Princely salary-nazi

2014-05-29 17:52:43

MCH

Erm do you think the UN pays me in gold bullion or something?

2014-05-29 18:07:40

Wat zijn die nazi's toch formeel. Een vd betekenissen van royal in mijn online woordenboekje:
(informal) unusually good or impressive; first-rate

Anyhow, ik reken op de Jimbo! Chili vliegt er in mijn pool in elk geval uit in de eerste ronde.

Oli4

2014-05-29 18:11:03

Ik kan bevestigen dat UN inderdaad in goud uitbetaald. Ik zag menig dag een gele gloed flikkeren in de middagzon.

Former floraboys spy across the road from MCH's wo

2014-05-29 18:29:40

Goed werk, spionneke. Kun je ons ook meer vertellen over de relatie van de MCH met de hoogbejaarde uitbater van de Bierstube "seit 1945"?

Oli4

2014-05-29 20:46:46

Ik vermoed dat de MCH zijn gouden dubloenen hier spendeert:

www.starnberg.cl

Detail is natuurlijk het logo waar zelf de adelaar nog in zit.

Nu moet ik wel toegeven dat ik daar ook wel vaak zat. Zeer goed bier voor een redelijke prijs en op weg naar huis. Wat wil je nog meer?

de Spion

2014-09-21 23:56:54

@Lieve MCH: Het staat me bij dat je afgelopen seizoen wat kritisch was op dhr. D. Moyes, en dat je toen blij was dat er met L. van Gaal eindelijk een wereldcoach was aangetrokken. Tevens dat eindelijk de portemonnee is een keer werd getrokken.

Nu dan, een nieuw seizoen. Man U heeft vijf keer gespeeld in de Premier League, maar nog niet tegen een club die vorig seizoen het linkerrijte haalde. Twee keer verliezen, twee keer gelijkspelen. Het vertoonde spel tegen het gepromoveerde Leicester City vandaag zou je misschien het beste met fraaie Nederlandse epitheten als 'knotsgek' of 'doldwaas' kunnen omschrijven.

Verlang je niet toch een klein beetje terug naar Moyes?

BD

2014-09-22 00:48:41

Leicester uit is natuurlijk altijd lastig, maar benieuwd hoe de MCH hierop reageert en of hij nog wel af en toe op ons oersaaie Florum komt kijken. Als 't te lang duurt, stuur ik 'm wel even een mailtje

Oli4

2014-09-23 15:08:27

MCH inmiddels verwittigd...

Oli4

2014-09-23 21:44:37

Dear Bernard,
Yes I also watched Sunday’s match with disbelief as United threw away the game from a seemingly unassailable position. Using a good English adjective I’d call it a topsy-turvy game – United well on top until a dodgy penalty on 60 minutes, then Leicester took control and inflicted a deserved humiliation.

It is unacceptable for such an expensively assembled team to capitulate like that, but at least we saw some exiting football. The worst thing about last season was that Moyes served up dull, one-dimensional football and failed to get results. So at least van Gaal’s trying to entertain (but having spent upwards of 100 million pounds on attackers that’s the least he could do, I suppose).

So no, the expected improvement in results is yet to arrive. I remain, however, hopeful that Louis will get it right. He’ll have to sort out the mess in defence left after the departures of Vidic, Ferdinand and Evra. If he can do that then they’ll be fine (quick as you can please…).

He’ll have been given the same brief as Moyes – finish in the top 4 or get the bullet. We’ll just have to wait and see whether he delivers.

MCH

2014-09-24 00:32:09

Hmm.... Ik denk dat je je toch echt zorgen moet gaan maken. Onder Moyes verloor MU in de eerste vijf wedstrijden ook twee keer, maar had ook twee overwinningen. Belangrijker: onder de tegenstanders die wedstrijden waren Chelsea, Liverpool, en Manchester City. Het moet toch verontrustend zijn dat je cluppie zo makkelijk onderuit gaat tegen zulke zwakke tegenstanders.

Wel goed dat jullie die waardeloze Fellaini weg hebben gedaan trouwens. Met hem erbij had Leicester waarschijnlijk tien keer gescoord.

BD

2014-09-24 15:51:00

Glad you mentioned Fellaini - the most salient point about Moyes' first months on charge was that he spent two months chasing that joker when Ferguson (apparently) had deals in place to sign Thiago Alcantara and Nemanja Matic.
Oh shit it's 5 past 9 and I'm late for work.

All the best

MCH

2014-09-25 18:30:23

@Lieve MCH: Ik feliciteer je met de nieuwe, Fellaini- en Moyes-loze Gouden Eeuw in de geschiedenis van Manchester United.

En dan nog een vraag: hoe slecht moet United onder Van Gaal precies spelen, voordat je Moyes en Fellaini begint te missen. Ik weet niet. Twaalfde in de Premier League? Vijftiende? Achttiende? Ik vraag dit zodat ik je gemoedstoestand een beetje in de peiling kan houden.

BD

2014-09-28 04:02:54

Give it time Bernard, they'll need a bit more time to gel. Big games coming up though - they're playing Chelsea, city and Arsenal in the next month and a half. We'll have a good idea o where they're going after that.

I can't think of any scenario in which Moyes and Fellaini could be missed. Actually Felliani's still there, it's just that we're trying to forget him.

MCH

2014-09-29 01:21:54

I must confess, dear MCH, that I have a soft spot for Fellaini.

But perhaps we can at least agree that spending 30 million quid on Luke Shaw was, let's say, a little bit out there?

BD

2014-09-29 01:55:21

Also, MCH: time to drop Rooney?

https://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/pitchside-europe/manchester-united-are-better-off-without-rooney-201010654.html

BD

2014-09-29 11:01:17

Wat vinden jullie eigenlijk van de wonderlijke opmars van The Saints?

Mk

2014-09-29 22:52:22

The Saints, tja, ik weet niet.

Ken ik iemand die in Manchester geboren is? Ja, de lieve Jimbo, en dus hou ik een beetje bij wat de Red Devils zoal uitspoken.

Ken ik iemand die in Groningen geboren is? Ja, der Herr Professor! Zodoende, mijn nooit stervende liefde voor GVAV.

Ken ik iemand die in Southampton geboren is? Denkbevroedelijk niet. De Saints kunnen mij aan mijn reet roesten.

BD

2014-09-30 18:15:35

MCH

H fellers,

Thanks for your questions. Time to drop Rooney? Yes I think so, I don’t think he’s a better striker than van Persie or Falcao, or a better attacking midfielder than Juan Mata. But Rooney’s made the matter academic by getting himself suspended for three matches. So now Mata needs to show us what he can do, personally I’m a fan of his intelligent promptings although my countrymen appear to prefer Wayne’s particular mix of aggression, bad decision-making, giving the ball away then blaming team mates and scoring the occasional goal (see also Stephen Gerrard).

A reported 27 million for Luke Shaw is scandalous, yes. We're talking about a teenager who'd played 60 games for Southampton, the bulk of which were in the second division. He also came back from the World Cup overweight, which is quite unbelievable.

The market’s gone mad, particularly for English “talent” – we had Southampton rinsing 25 million out of Liverpool for Adam Lallana (somebody I’d not heard of this time last year).

Yes I agree that Saints starting well under Koeman (currently the league’s most successful Dutch manager…) is an interesting subplot to the season, particularly given the fact that they sold something like 8 players this summer. In Graziano Pellè it looks like they’ve got some goalscorer. His goal against QPR was something special at any rate

As for their fans, I don’t think I’ve ever met anyone from Southampton, people in England don’t tend to move about as much as you might think.
All the best.

2014-10-02 23:49:58

Sierd

2014-10-03 00:58:58

Hee, kokosnoten!

Oli4

2014-10-04 20:58:36

Ghostpostingalert. Hoewel: denkbevroedelijk wist iedereen meteen al dat deze van de ietwat hitsige uit Sassenheim komt.

De echte Oli4

2014-12-15 08:30:07

@MCH: Mijn scepsis over het Louis-regime bij Man U begint nu toch wat af te kalven. Manchester gaat op deze manier in ieder geval wel de Champions League halen. En met de aankoop van pakweg twee redelijke verdedigers in het transfer window lijkt zelfs het halen van de titel niet onmogelijk.

Overigens wel heel typisch Louis is dat 'ie een wereldster halt (Radamel Falcao), en meteen duidelijk maakt hem eigenlijk niet te moeten. Soms heb ik het idee dat Louis bepaalde voetballers niet mag, en ze alleen voor een Godsvermogen koopt om hun carriere stuk te kunnen maken. Eerdere voorbeelden waren bij Ajax Marcio Santos, centrale verdediger en met Brazilie wereldkampioen in 1994, en bij Barcelona Juan Roman Riquelme, een van de meest getalenteerde Argentijnse spelers van zijn generatie.

Wel jammer dat 'ie dat nooit met Cristiano Ronaldo geflikt heeft natuurlijk.

BD

2014-12-16 16:33:46

Hi Bernard, yes I agree.
It's taken a while but it really looks as if Utd are back in business. I think they've been a little lucky to have won the last six games as they haven't actually been that convincing in terms of performances (the defence is still very shaky), but the team spirit seems really good. The difference from last season is not that they're playing great football (although hopefully that will come) but that the players want to play for van Gaal whereas they didn't for Moyes. Van Persie specifically sent last season alternating between being injured and moping around the pitch in a foul mood (Vidic and Ferdinand too); now the difference is there for everyone to see.
Falcao is an interesting case, he's obviously not fit yet. If he can get back in shape he'll score goals against the crap defences we have in England, and if he can't (he's now had 3 cruciate ligament injuries at the age of 28) then he'll be sent back to Monaco.

All the best and Merry Christmas. Will be visiting Holland again (if Oli4 agrees) in late 2015, hope we can meet up. Ah and I'll be in South Carolina in May for a few days, I'll be in touch
MCH

MCH

2014-12-17 01:16:16

Ah, je komt naar Dixieland? Het toeval wil dat ik in mei in Engeland zit.

Maar ik zal blijven duimen voor Man U.

BD

2014-12-17 13:47:57

Een MCH is natuurlijk altijd welkom! Nu mezelf nog eens naar Chili krijgen!

Oli4

2014-12-17 17:32:40

Oli, get your arse in gear then! Decent deals on flights at the moment.

Sorry I'll miss you BD, are you going to England on business or pleasure?

MCH

2014-12-17 18:36:58

Business, always business

The Greek

2014-12-17 18:56:31

Don't matter how many times you get burnt, you just keep doin' the same.


There's never a bad time for a Wire quote to be fair.

MCH

2014-12-17 18:58:01

PS - https://www.youtube.com/watch?v=QqNNpGlUKHw

MCH

2015-08-19 02:17:41

@MCH: Gefeliciteerd met de aankoop van Memphis. Op basis van vanavond zou ik zeggen dat het, a raison van 25 miljoen pond, een koopje geweest is.

@Alle Boys: Ook gefeliciteerd met Memphis. Het zou zomaar kunnen dat, nadat Robben en Van Persie aftaaien, de neergang van het Nederlands elftal met nog eens een decennium wordt uitgesteld.

BD

2015-08-19 10:13:40

Memphis lijkt inderdaad Neerlands hoop in bange dagen.

Joost

2015-08-19 11:01:17

@de ballende boys:

We hebben het hier wel over twee goals tegen Club Brugge in Augustus buiten een EK/WK jaar. Ook al is het een mooi begin, ik ben eerder benieuwd hoe Memphis speelt op Boxing Day na een half seizoen op de engelse velden.

Tim

2015-08-19 11:25:56

VPG

Oli4

2015-08-19 15:18:31

Dat hij twee keer scoort tegen Brugge is idd geen big deal. De manier waarop hij die twee goals maakt wel. In deze fase verwacht je van zo'n jong baasje dat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe omgeving, maar dat lijkt dus mee te vallen. Ik denk dat dit hem veel vertrouwen geeft. Ook mooi om te zien dat hij bijna stond te huilen omdat hij de kans op een derde had gemist, erg gedreven dus. Beloofd veel.

Joost

2015-08-19 15:32:58

En ook het moment waarop. Twee doelpunten maken in 45 minuten nadat je team in een cruciale wedstrijd op achterstand is gekomen is nogal wat. Zijn twee doelpunten op het WK waren wat dat betreft ook sprekend. Hij maakte twee doelpunten, tegen Chili en Australie, die in die wedstrijden beslissend waren, en niet bv. de 5-1 tegen Spanje of de 3-0 tegen Brazilie.

BD

2015-08-20 17:57:42

Denkelijk is het tijd om vast over het geheim van Memphis te gaan nadenken?

Joost

2015-08-21 08:57:17

Goed nieuws, op korte termijn kunnen we in ieder geval nog een fictieve europacup winnen.

http://www.volkskrant.nl/economie/vastgoedprojecten-tscheu-la-ling-in-slowakije-blijken-niet-te-bestaan~a4125691/

Joost

2015-08-28 16:08:31


Ik kan hier gaan vertellen hoe ontzettend we zijn gevallen als we door moeten met een wedstrijd die van "verschrikkelijk belang" was voor het "Nederlandse voetbal" door die met 0-0 score, 10 man en een gemiste penalty aan de Tsjechische zijde af te sluiten. Ik kan hier vertellen dat zelfs 10 jaar geleden we hier met 5-0 overheen hadden gewalst. Ik kan vertellen dat mijn optimisme tegen Celtic en Fenerbahce niet heel groot is. Ik kan vertellen dat Molde FK uit ook altijd gevaarlijk is. Ik kan hier uit concluderen dat het weer niet al te best gesteld is in de "magere jaren". Ik kan blijven hopen dat wat Joost zegt waar is en dat er straks weer meer geld is.

En dat doe ik dus ook.

Tim

2015-08-28 23:23:45

Mooie, 'can I preach it like I feel it' baquille.

Joost

2015-08-31 18:34:41

Goed nieuws: de PvdA gaat het voetbal redden.

http://www.nu.nl/media/4116248/pvda-wil-voetbal-redden-betaaltelevisie-pakken.html

Joost

2015-08-31 23:25:55

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb het idee dat de lieve Jazz-mens dit voorstel niet helemaal serieus neemt. Wellicht omdat je voorstellen van een partij die weleens onaantrekkelijke vrouwen op een verkiesbare plek zet sowieso niet serieus kunt nemen.

Er is echter wel degelijk een interessant precedent, met een wat gemengd resultaat. In Duitsland staat in de grondwet dat voetbal publiek eigendom is. Televisierechten van de Bundesliga gaan zodoende altijd linea recta naar de Duitse publieke omroep. In het Duitse voetbal gaat minder geld om (misschien de reden dat Duitse clubs bij elkaar zeven keer de Europa Cup I/Champions League hebben gewonnen, en clubs uit het veel armere Spanje vijftien keer), en de competitie is een stuk levendiger en opener.

Als we Bayern Munchen even buiten beschouwing laten natuurlijk....

Kortom, ik weet niet of hier een oplossing ligt, maar het is wel iets wat onderzocht kan worden.

BD

2015-09-01 17:49:34

Volgens de analyse in soccernomics zijn competities juist spannender geworden sinds het grote geld zijn intrede heeft gedaan. In de jaren 90 waren er 9 titels voor Arsenal en Manchter U. Sinds Abramovitsj is er veel meer variatie.

Daarbij kan je je afvragen of het reguleren van sportcompetities wel zo nodig een overheidstaak zou moeten zijn?

Joost

2015-09-01 23:49:30

"Daarbij kan je je afvragen of het reguleren van sportcompetities wel zo nodig een overheidstaak zou moeten zijn?" (sic)

Geen retorische vragen graag, lieve Jazz. Als jij vindt dat de overheid hier geen taak heeft, zeg dat dan gewoon, graag met motivering. Wat mij betreft is het zo dat overheidsingrijpen overal geoorloofd is waar dat a) bij een aanvaardbare investering b tot zinvolle verbeteringen kan leiden die c) in overeenstemming zijn met de wil van de meerderheid van de bevolking zonder dat d) de waardigheid van het individu erbij in het geding komt. Als dat in het geval van voetbal zo zou kunnen zijn (met het Duitse voorbeeld als precedent), dan is daar niet veel tegen.

Met Soccernomics heb je een voorsprong, ik heb van dat boek niet meer dan twintig bladzijden gelezen. In die bladzijden werd in dit (in 2008 geschreven boek) voorspeld dat Turkije gegarandeerd de nieuwe voetbalgrootmacht zou worden: ik meende me te herinneren dat Turkije sindsdien niet meer aan een groot toernooi had deelgenomen, en ben op dat punt een beetje afgehaakt.

Met het Engelse voetbal is de vraag wanneer de verpoening eigenlijk is begonnen. Was in de jaren negentig al volop aan de gang. Dus: vier verschillende kampioenen in de jaren tachtig, zes verschillende kampioenen in de jaren zeventig, zes verschillende kampioenen in de jaren zestig, enz.
Verontrustender: de afgelopen tien jaar hebben maar zes ploegen de top vier gehaald, waarvan Tottenham Hotspur het slechts een keer gelukt is. In de jaren negentig waren dat twaalf verschillende clubs.

BD

2015-09-02 11:18:35

Bericht voor de Jazzz

Smiley face

Bernie S

2015-09-04 01:17:59

Ik zou graag de gelegenheid te baat nemen om een diepgevoeld en welgemeend 'kankertje' uit te spreken.

BD

2015-09-04 11:16:09

Ik had gistermiddag bedacht dat Soccernomics een heel hoofdstuk heeft over waarom Ijsland qua voetbal in de lift gaat komen, maar bij nader inzien laat ik dat punt maar even schieten.

Joost

2015-09-04 14:34:43

Levertraan?

Oli4

2015-09-04 18:20:09

Walvisbud ja.

Vandaag wel gelezen dat Kolbein S. zijn hele team al had verteld dat Bruno nogal een opgefokte retard is die ze veel moesten provoceren. Heeft die even het tegendeel bewezen.

Joost

2015-09-04 18:37:48

Wat een domme, domme voetballer is dat.

Merlijn

2015-09-04 22:17:18

Eerst pikken ze onze spaarcenten en dan vernederen ze ons op de velden. Mooi volk, wat ik jullie brom. Trouwens, volgende keer nemen wij ook 1% van de bevolking mee naar een uitwedstrijd.

Oli4

2015-09-06 21:42:21

Complimenten aan de auteurs van Soccernomics. Goede voorspelling.

BD

2015-09-07 13:10:45

Mooi trouwens, dat we net als in Portugal straks afhankelijk zijn van de sportiviteit van de Tsjechen (en wellicht ook nog de Ijslanders).

Joost

2015-09-07 22:16:16

Sowieso wel een hoopgevende parallel. Toen zaten we ook tussen generaties in..... hoewel ik over wat er nu aankomt toch minder optimistisch ben. Onze euforie over Memphis lijkt me bv. een tikkeltje voorbarig te zijn geweest.

BD

2015-09-08 11:48:15

ahem.... ;-)

Tim

2015-09-08 12:03:26

Wat een onzin baq, alsof Robben vroeger iedere wedstrijd twee keer scoorde? Die jongen is pas 20. Daarbij gaf Depay een wereldvoorzet op Wijnaldum, die gewoon had moeten scoren.

Joost

2015-09-08 16:15:03

ja, dat was dus precies wat ik al zei voor al deze wedstrijden.
ik ontken ook niet dat Depay een hele grote *kan* gaan worden, maar ik vond alles nogal voorbarig na het Manchester voorseizoen.
Er twee inschieten tegen Brugge in Augustus is iets anders dan op een WK de kar trekken, of zelfs je team aan de hand nemen richting het EK. Daar is die nog veel te jong voor.

EK 2020 of WK 2022, dat zijn de Depay-toernooien. Maar nu nog lang niet.

Tim

2015-09-08 22:35:00

Geen zorgen, Klu!vert junior voetbalt inmiddels in de B1.

Joost

2015-09-08 23:49:50

Dat is wel een nadeel van eerlijk en open een discussie voeren, dat de Baq meteen aggressief zijn gelijk gaat halen als je een keer toegeeft er naast te hebben gezeten.

@Jazz: Wel een mooie 100ste, chapeautjes!

BD

2019-01-15 09:04:43

Het Florum tot leven wekken? Nu nog een keer? Lijkt me een zinloze opgave.

Misschien dat ik het Florum nu, anno 2019, dan nog maar een keer dood moet verklaren.

BD

2019-01-15 09:16:00

Ja, het klopt. Goed, ik geef het toe: de enige reden dat ik dit topic nog een keer naar boven heb gehaald is om te bewijzen dat ik op 21 april 2014 heb gezegd dat Manchester United het beste Ole Gunnar Solskjaer als coach aan zou kunnen stellen. Zo blijkt dus dat, naast die Boys, ook de directieleden van Manchester United het Florum ten onrechte verwaarlozen.

BD

2019-01-16 16:32:04

Schandalig Bode die verwaarlozing... Gelukkig is en blijft ons Florum eeuwig weer tot leven te wekken. Wanneer die Jazz de serverkosten blijft betalen althans..

PH

2019-01-24 14:57:43

Bernie, je had je snoepreisje natuurlijk kunnen opvoeren als Florum-redding. Ik zal eens kijken wat ik kan doen

VB

2019-01-29 11:33:55

Snoepreisje? Vertel Bode!

PH

2019-01-29 12:13:24

Ja, Bode, voor den draad ermee. Wat voor snoepreisje heb je gemaakt?

BD

2019-02-11 11:04:18

Bodeeeeee? Wat meer over je reisje?

PH

2019-02-11 14:23:18

Ja, ik ben dus, betaald door een universiteit, naar Nieuw-Zeeland gevlogen. Voelt niet echt als een snoepreis. Ik heb gewoon niet dat heerlijk bakkilische of olivierische gevoel van zo geweldig te zijn dat ik er eigenlijk niets voor hoef te doen, en alsnog de lieve Jazz kan laten betalen voor wat in wezen een pure vakantie is.
Voor sommige Boys is dat gewoon niet weggelegd: die moeten werken voor hun centen. Zoals ik: het is geen toeval dat ik lid van de Partij van de Arbeid ben.

BD

2019-02-13 15:25:32

Jazzy heeft toch in NZ gewoond en toen een wezenlijk bijdrage gegeven aan de economie in zijn vormende jaren.
Dus in spirit betaald die toch een beetje het salaris van de Bode..

Tim

2019-02-14 02:29:21

Eventjes on topic: ik ween voor de Ajax-Joden, en hun jammerlijke en onverdiende nederlaag tegen White Walkers Football Club.

BD

2019-02-17 15:51:38

Juistem, lieve Jiddenboys. Girona is natuurlijk een veel grotere club dan de AFC Ajax, desondanks, in het Bernabeu met 2-1 winnen van Real is niet helemaal onmogelijk.

BD